Overlast in Borger door afval

Het is een doorn in het oog van de dorpsbewoners en Dorpsbelangen Borger; afvaloverlast. Ook als Werkgroep Borger Hunebedhoofdstad hebben wij hier aandacht voor en vormt ‘overlast door afval’ een onderwerp van gesprek tijdens de overleggen tussen de deelnemende partijen. De komende periode gaat Dorpsbelangen het een en ander in kaart brengen.

In de afgelopen tijd heeft Dorpsbelangen Borger meerdere keren meldingen gekregen van afvaloverlast. Hier wordt mee bedoeld; afval op plekken waar het niet hoort. Denk hierbij aan volle prullenbakken of afval naast volle prullenbakken, textielbakken of glasbakken, maar ook hondenpoep. Op 31 maart heeft de stichting dit samen met een van de inwoners van Borger besproken met burgemeester Seton en gebiedscoördinator Jakob Rijnberg van de gemeente Borger-Odoorn. Dat er dingen niet goed gaan is helder.

De komende 3 weken (tot 21 april 2021) willen zij in beeld brengen op welke plekken afval overlast bestaat en hoe vaak het voorkomt. Dorpsbelangen vraagt daarom aan de inwoners van Borger en omgeving om foto’s van afvaloverlast te delen. Vermeld daarbij locatie, datum en tijd. Ideeën over hoe overlast op een specifieke locatie verminderd kan worden, zijn ook welkom. De afvaloverlast kan bij Dorpsbelangen Borger gemeld worden door te reageren op hun facebookbericht van 2 april of door een e-mail te sturen aan dorpsbelangenborger@gmail.com.

Let op: een melding bij Dorpsbelangen betekent niet dat het afval ook wordt weggehaald. Hiervoor is een melding bij de gemeente Borger-Odoorn nodig. Dit kan via de website of via het telefoonnummer 14059.

Meld je aan!

Ontvang een e-mail wanneer op deze website een nieuw bericht verschijnt. Zo blijf je altijd op de hoogte.